Altanprojekt
Altanprojekt
- Professionel og omkostningsfri fremlæggelse for beboerne.
- Hurtig opstart og nem vedtagelse på generalforsamling.
- Uafhængig af altanleverandør.
- Tryghed gennem hele forløbet.
1. Ydelser frem til generalforsamlingens godkendelse af altanprojektet:
PRIS 0 kr. inkl. moms.* for nedenstående ydelser:
- Deltagelse i et planlægningsmøde med altangruppen/bestyrelsen.
- Udarbejdelse af finansieringsplan for Andelsboligforeningen og andelsboligernes individuelle opkrævninger.
- Finansieringsplanen indeholder et samlet budget for altanprojektet samt oversigt over samlet pris pr. altan og ydelse pr. md. ved hhv. finansiering igennem foreningen og individuelle indbetalinger (individuelle forbedringer).
- Kontrol af mulighed for omlægning af eksisterende lån ifm. med altanprojektets gennemførelse.
- Forslag til vedtægtsændringer, f.eks. vedligeholdelsespligt af altanen mm.
- Rådgivning af bestyrelsen i forbindelse med de stillede forslag ifm. altanprojektets fremlæggelse.
- Udarbejdelse af udkast til forslag til generalforsamlingsbeslutning.
- Udsendelse af materiale til generalforsamling.
- Deltagelse på generalforsamling ifm. fremlæggelse af altanprojektet til endelig vedtagelse.
- Udarbejdelse af referat med henblik på, at de juridiske bemyndigelser til altanprojektets gennemførelse fremstår korrekt.
*Tilbuddet er betinget af, at foreningen indgår en byggeadministrationsaftale med byggeadministration.dk, om at varetage ydelserne beskrevet i nedenstående afsnit 2. Hvis altanprojektet ikke vedtages, afregnes der ikke for ovenstående ydelserne i afsnit 1.
2. Ydelser efter generalforsamlingens godkendelse af altanprojektet:
PRIS 5.000 kr. pr. altan inkl. moms, dog minimum samlet 60.000 kr. inkl. moms for nedenstående ydelser:
- Udarbejdelse af endelig og bindende tilmelding til altanprojektet til andelshaverne.
- Rådgivning og medvirken til at sikre foreløbig og endelig finansiering i penge- og realkreditinstitut.
- Etablering af nødvendige sikkerhedsstillelser fra foreningen samt kontrol af entreprenørernes sikkerhedsstillelse.
- Tegning af entrepriseforsikring og anmeldelse af byggearbejdernes påbegyndelse til ejendomsforsikringen.
- Betaling af anviste og godkendte regninger fra altanentreprenøren m.fl.
- Løbende budgetkontrol samt udarbejdelse af endeligt byggeregnskab.
- Fremsendelse af endelig opgørelse samt sikre opkrævninger af andelshaverne.
- Bistand ved berigtigelse af endelig finansiering.
- Fremsendelse af dokumentation til foreningens revisor og administrator.
Altaner er en attraktiv tilføjelse til de enkelte boliger og en fornuftig investering for foreningen. Vi har i en årrække oplevet en stor efterspørgsel på opsætning af altaner fra både andelsboligforeninger og ejerforeninger. Vi kan være behjælpelige med rådgivning i alle byggesagens faser og skaber overblik over de forskellige finansieringsløsninger, som f.eks. finansiering igennem foreningen vs. egenfinansiering, samt muligheden for at opsætte altaner hos foreningens lejere.
Vi opdeler altanprojekterne i mindre (1-15 altaner) og større altanprojekter (15+ altaner). Dette skyldes, at altanprojekter typisk har store faste etableringsomkostninger, som medfører, at de enkelte altaner bliver væsentlige dyrere i de mindre altanprojekter. Dette kan løses ved at pålægge altanproducenterne større ansvar for processen og dermed minimere udgifterne til teknisk rådgiver.
Vi sørger for at guide foreningen igennem forløbet og rådgive om de forskellige løsninger.
I nedenstående oversigt har vi skitseret forløbet for et større altanprojekt. For uddybende forklaring af processen og forskellen på et mindre og større altanprojekt, kontakt rådgiver Christian Th. Christiansen direkte på tlf. 27142491
Beskrivelse af forløbet - Mindre altanprojekt (1-15 altaner):
Omkostningen for den enkelte altan bliver højere i de mindre altanprojekter, idet de fast etableringsomkostninger bliver fordelt blandt færre beboere. Derfor har vi udarbejdet to forskellige forløb afhængigt at altanprojektes størrelse og altanudvalgets tid og lyst til at indvolvere sig i processen.Løsningen på at holde prisen pr. altan nede i de mindre altanprojekter er at lægge et større arbejde i processen for altanudvalget og sammtidig oveføre en større del af ansvaret til den udførende altanleverandør.
Vi udarbejder en beskrivelse af forløbet, således at altanudvalget har en køreplan i samråd med bestyrelsen/ altanudvalget. Klik på nedenstående link for et overblik over en mulig proces for jeres mindre altranprojekt.
KLIK HER: OVERSIGT FOR BYGGESAGENS FORLØB
Beskrivelse af forløbet - Større altanprojekt (+15 altaner):
Større altanprojekter gennemføres typisk på sammevis, som en større byggesag, hvor teknisk rådigver udarbejder et udbudsmateriale, som bliver budt ud til 3 altanentreprenører. Herefter indstiller teknisk rådgiver en altanentreprenør til gennemførelsen af opsætning af altaner på ejendommen. Klik på nedenstående link for et overblik over en mulig proces for jeres større altranprojekt.
KLIK HER: OVERSIGT FOR BYGGESAGENS FORLØB
Kontakt os for yderligere information omkring processen for et altanprojekt.